onsdag 4 maj 2016

Bråda tider...


Nu är man så ivrig så det finns inte ord! Det är ju så ljuvligt och jag vill få i ordning på allt som stått undanstoppat under vintern!
Utemöblerna har fått komma ut, parasollerna och fågelbadet...


Jag har röjt på uteplatsen där möblerna stått, så nu kan man vara där igen...

En av traskronorna vajar lätt i vinden, ja, det är verkligen en härlig tid och igår slog björkarna ut!
Nu väntar jag på att körsbärsträden ska spricka ut i blom, de är verkligen sprickfärdiga nu, kanske idag...?

Jag är på väg till torpet och planerar att städa lite inomhus, få se om det blir så! Jag tänkte i alla fall vara där över helgen som kommer!
Så skönt det ska bli!

En härlig långhelg önskar jag er!

8 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Ja nu vill man göra allt direkt, omgående, bums...
För min del handlar det om att städa och röja altanerna och få ut det som stått i vinterförvaring i lusthuset.
Allt bara exploderar och man vill både njuta och göra ingenting och samtidigt få allt i ordning.
Hoppas du får tid att njuta också i din stuga.
Ha det så underbart!
Kram / RosMarie

House and Garden by Bia sa...

Jag är likadan, hihi...satte också ut fågelbadet igår ;))...däremot grejar vi senare på torpet, beroende på när vi flyttar ut, men nu vill jag bara vara hemma i stan för nu får jag ju snart ett växthus ;))....men det är klart att vi flyttar ut till torpet förr eller senare ;))
Kram och trevlig lång helg !!

Meta sa...

Precis så känns det massor av sker blir gjorda men inte det jag tänkt. Vad gör det det blir nog så till slut ändå. Hoppas du kan njuta i helgen det är du värd efter allt jobb du gjort för att få det så fint. hoppas jag kan få sätta upp en traskrona jag med det ser så fint ut
Ha nu en riktigt fin och skön helg i stugan
Kram Meta

Monica sa...

Vad det ser mysigt ut på ditt torp! En sådan tur att du bor så nära numera, att du kan vara där mycket mer än när du bodde Stockholm! Du har verkligen lyckats ordna ditt boende helt idealiskt!
Ja, nu är det en härlig tid, allt är så grönt och fräscht!
Ha en riktigt fin helg i ditt underbara torp!
Stora vårkramen, Monica

Erikslundsliv sa...

Så härligt med sommar! Det blev ju det på en gång nu, som vi klagat på kylan och väntat på värmen, nu är den här med besked!
Idag ska jag också hänga ut traskronan eftersom du påminde mig om att den ska upp nu! Tack!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Detsamma till dig! Nu vill man allt, samtidigt! Tänk så svältfödda vi varit...
Jag har satt ut de växter som ska ha sommarlov på balkongen, väl medveten om att det blir en massa in-och-ut så här i början. Men det gör jag så gärna!

Hoppas du får en riktigt skön helg!

Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken helg vi fick! Den långa fina helgen med fantastiskt sommarväder, det är bara att njuta och igår låg jag på verandan och läste, min favoritsysselsättning när det är varmt och solen skiner. Ditt torp nu måste vara underbart!
Kramar

The Swedish Wildflower sa...

Det låter härligt Lisa och jag blir glad och bubblig bara av att läsa ditt inlägg. :) Jag hoppas att du har fått njuta av en solig och skön helg i torpet och fått omge dig med allt det vackra. Det är sannerligen en underbar tid nu och maj har visat sig från sin allra bästa sida så här långt. :)

Ta hand om dig kära Lisa och ha det gott i solskenet.♥

Kram Lotta