lördag 27 juni 2015

Belönad...


 ...blir man efter en hel dags slit med gräsklippning mellan skvättskurarna...



 Så skönt när molnen skingras och kvällen blir mild...



 ...och jag njuter av den "nystädade" trädgården och mitt lilla "rosarium" som börjar ta form...



 Även baksidan känns vänlig och nystädad...

 ...samtidigt storknar jag nästan av schersmindoften! Buskarna är enorma i år! Doften av pion och doftschersmin gör mej nästan berusad...



Precis som paradisbusken, som faktiskt också doftar och är fantastisk i år!
Kroppen värker efter all ogräsrensning igår och gräsklippning idag! Jag önskar att tomten var hälften så stor!
Men jag fick min belöning - själva njutningen i eftermiddagssolen och det kändes faktiskt som riktig SOMMAR, helt plötsligt!

En fortsatt skön junikväll önskar jag er!

10 kommentarer:

Monica sa...

Men, åh, vilken vacker trädgård du har! Och den ser verkligen nystädad ut! Men visst gör det jättestor skillnad, att gräset är nyklippt! Även om det inte ser särskilt långt ut innan man börjar klippa, så gör just jämnheten att det ser prydligt ut...

Din schersminbuske är inte samma sort som min, jag ser att du bara har fyra kronblad/blomma, min har fem rundare, som delvis överlappar varandra. Din är faktiskt ännu finare än min...Men doftar gör dom, precis som doftpionerna! Det är en härlig tid och man får njuta av de korta solstunderna...
Kram från mig!
Monica

Meta sa...

Ja du visst känns det tungt ibland men på nåt konstigt sätt så får man alltid en fin och ljuvlig belöning på allt slitet.Naturen är förunderlig
Och tänk vad den gör en glad. Här känns det som sommar idag och hoppas det håller i sig nu, vi behöver det
Ha det gott
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har, en underbar trädgård.
Och så nöjd man känner sig när jobbet
är gjort.
Fin söndag och kramar/AM

Mejrams! sa...

Underbar är den din torparträdgård, så frodig och fin. Idag tror jag att även ni får varmt i luften, här är 20 plus nu på morgonen. Kram Merja

G:a Affären sa...

När jag ser bilderna är det inte svårt att förstå att det ligger en massa jobb bakom, skönt att du fick njuta av städningen också. Och jag förstår att det luktar himmelskt, speciellt på kvällar eller tidig morgon tycker jag det doftar mer av schersminen.
Hela dagen igår var jag hos min mamma och klippte gräset, vilket jobb då gräset var så högt. Sedan blev det trimmern och trädgården tog mig nästan hela dagen. Vi avslutade kvällen med grillat. Men idag är jag också ledbruten, kanske för mycket av ovanliga rörelser..

Ha det gott i sommaren!
Kramar /Cia

Erikslundsliv sa...

Så skönt med ett fint resultat efter hårt jobb. Vackert och sååå härligt med doften av alla blommor.
Ett "rosarium"......vilken bra idé!
Allt gott till dig, Ann

Solstrimmor sa...

Nu är den ljuva sommar´n här, som vi har väntat på! Med humlesurr och... sen kommer jag inte ihåg mer på den låten! Men nu är det njutningstider och schersminen doftar ända hit! "Min" schersmin nedanför min balkong är lite senare men när den kommer, då ska jag njuta! Igår hade vi hela 27 grader och vi, Maja och jag, tillbringade dagen på balkongen... äntligen sommar!

Ha det så gott!
Sommarkramar från Eva-Mari

Fröken Grön sa...

Din trädgård ser verkligen helt fantastisk ut!
Och nog blir man berusad av alla dofter just nu. Vi har ett schersminbuskage precis utanför sovrumsfönstret, så jag både somnar och vaknar i paradiset!
Sköna sista junidagar önskar jag dig!

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har på tomten kring ditt torp ;)...vi har också en stor tomt att klippa...puh!...som tur är klipper min sambo gräsmattan, hihi...
Har jag talat om att vi har flyttat ut nu ?....och värmen kom också...yippii!
Ha en fin dag...datorn tar jag med mej på onsdag och sommaren ut ;)
Kram bia

Snäckskalsdalen. sa...

Torpet trädgården har ju alltid imponerat storligen på mig, det vet du, det vet jag att du vet!!!! Men i år, vad har hänt?! Helt enormt vackert och så stort och det bara väller omkring, helt ljuvligt.
Här har vi återgått till riktigt tråkväder, tyvärr, söndagen kunde lika gärna ha varit en mild novemberdag, molnen hängde ner över bergen och idag är det kallt och grått och regnet kommer när som helst.....det vill sig inte riktigt.
Men vad tusan, vi har tak över huvudet och varmt inne och när man går ut är det bara att plocka på sig en tröja extra.
Underbara bilder har du lagt in!
Kramar