torsdag 5 mars 2015

Vårkänning


Nu börjar det verkligen hända saker ute i trädgårdarna och i naturen i övrigt. Snön som kom i början av veckan försvann nästan direkt.

En härlig känsla att se vårlökarna spira lite här och där i solskenet!


 Mina dubbla snödroppar fick stå i ett snapsglas..

På torpet hittade jag dem i en av rabatterna. 

Ännu en härlig dag med sol och de lovar vårvärme till helgen, det ser jag fram emot!

Idag blir det en tur till torpet, där jag ska njuta av solen och kanske blir det lite "städning" i trädgården.

Önskar er en fin torsdag!

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra bilder, den första är magisk med ljuset och dom vita vårblommorna.
Och kompis med mobilen är inte jag heller, fy fabian så svårt det är och ta fina foton.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Snödroppar är verkligen lycka! Här skiner också solen idag, den första soldagen på länge och jag har tagit min promenad med lättare steg än vanligt:) Hoppas verkligen vädret håller i sig över helgen!

Ha det fint i torpet!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Det är klart Du längtar till torpet, det förstår jag.
Ha ,ha jag längtar att komma ut och sitta på min inglasade balkong.
Har suttit en gång redan, jätte
larvigt av en gammal människa som jag, jag blev jätteförkyld, hur Dum får man bli.
Jaa det får man nog vara.
kram Hajan

Margareta sa...

Ja,nu börjar det bästa....våren...De första vårblommorna,solen och fågelsången ,ljuset.En liten bukett med snödroppar är så ljuvligt,,
Ha det bra!
Kram Margareta


House and Garden by Bia sa...

Så fina vårblommor...här har jag inte sett några ännu...men snart så ;)
Allt gott!
Bia

Tante Mali sa...

Sweet little snowdrops! Winter is saying good by and spring is commmmminnng!!!
All my best
Elisabeth

M/S Design sa...

Söta dubbla droppar!!
Kram

Maria sa...

Å idag har det varit ljuvligt ute. Trots förkylning så tog jag en stund och laddade lite D-vitamin på altanen.
Ha nu en go kväll
Kram från Maria

Ann Kåge sa...

Vilken vacker lerkruka du har och så fint med vita pärlhyacinter. Lyckos dig som har hittat snödroppar redan. Hos mig blommar inget än men första kaffet utomhus tog jag idag. Det smakade väldigt gott! Ha en trevlig helg!
Kram Ann

Meta sa...

Visst är det en härlig tid vi går till mötes nu. ska visst bli kanonfint i helgen. Hoppas de har rätt nu då.
Att kunna ta med lite vår in är så fint.
Ha en fin fredag
kram Meta

Monica sa...

Här har det varit en alldeles underbar vårdag idag och det blev lite städning i trädgården här också!
Vårkram till dig!
Monica

MårsArt sa...

Härligt när vårtecknen dyker upp. Igår tog jag en lång, solig promenad längs med skogen bakom mitt hus. Nu känns det verkligen att det är vår i luften.
Kram
Agneta

Mejrams! sa...

Ja, nu är det riktig vårkänning och i helgen kanske vi får många plusgrader. Dubbla snödroppar hade jag i min förra trädgård, himla fina är de! Ha en fin fredag Lisa!

john sa...

I love the spring flowers and the snowdrops are one of the first to flower over here...it's like all of a sudden the spring flowers are out all over...so nice !
Gail x