onsdag 25 mars 2015

Rosor och jobb


Trots att det inte är rosornas tid ännu, ståtar en vacker långskaftad ros hemma hos mej, efter gårdagens föreställning där både rosor och annat besjöngs...
Första turnén med teatergruppen är avklarad!



I mitt arbetsrum är det full aktivitet, dock inte med målning utan pyssel med noter och musik. Jag önskar att jag hann med både ock!

Mycket jobb är det nu och det känns som om tiden inte riktigt räcker till! 
Jag hoppas på helgen då jag ska vara ledig och gå på både Vårmarknad och Loppis här i byn. 
Kanske hinner jag med en liten rapport!

Tills dess - ha en riktigt skön onsdag!

10 kommentarer:

Meta sa...

Vacker ros du fått. det är kul med uppmuntran.
Vädret är ju inte det bästa så lite innejobb gör kanske inte så mycket just nu. Lite bättre till helgen tror jag
Hoppas du får en fin helg Jag går på mässan
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Ibland hopar sig uppdragen och även om de är roliga kan det bli lite för mycket! Mars och halva april är en sån tid för mig!
Vilken vacker ros du fått! Måste vara kul att arbeta med en teatergrupp:)

Ta det lugnt i helgen, återhämtning är viktig.
Kramar från Eva-Mari

Fröken Grön sa...

Turné, minsann! Det låter spännande. Kan man hoppas att ni har vägarna förbi söderöver?

Älskar dina läckra hurtsar i arbetsrummet. Skulle kunna fylla dem på nolltid, hihi!

Kram!

Ann Kåge sa...

Vilken fantastisk färg det är på rosen. Gul som solen!
Ditt arbetsrum är så fint och så bra att det passar för många aktiviteter. Hoppas att du snart hittar tid att göra lite av varje av allt du vill. Önskar dig en skön fortsättning på veckan!
Kramar Ann

MårsArt sa...

En sån vacker ros. Förstår om du får lust att ta fram penslarna...Du får förstås utlopp för din kreativitet genom både teatern och musiken. Ibland räcker tiden bara inte till för allt man vill hinna med. Din helg verkar ju bli trevlig med både loppis och marknad. Här är det målning av barnstolar som gäller.
Kram
Agneta

Mejrams! sa...

Låter verkligen som du har fullt upp, kreativiteten flödar! Inte konstigt att du får så vackra rosor. Lycka till med allt! Kram Merja

Eleonora sa...

Du har ju lika mycket omkring dig nu som du hade då du arbetade. Men musikrelaterade grejer räknas väl in under hobby och glädjerus numera?

Vacker ros har du att se på i alla fall medan du fixar till alla noter o sånt.

Ha det gott nu till helgen och kanske kan du göra något roligt fynd på loppisen. Kram kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin ros du fick. kan tänka mig att det var en uppskattad föreställning. Och ha så kul på vårmarknaden.
Kramar/AM

Hajan sa...

DET ÄR INTE DÅLIGT ATT DU HINNER
MED SÅ MYCKET, ROLIGT MED LITE UPPMUNTRAN ELLER HUR.
ÅKER NI RUNT NU MED DIN KÖR?
DET LÅTER JU ROLIGT OCKSÅ


KRAM FRÅN HAJAN

an angel at my table sa...

Fint arkivskåp i arbetsrummet! Jag har letat efter liknande något år på blocket men inte hittat något ännu. Sökandet går vidare. Allt gott Mari