tisdag 4 november 2014

Tisdagsinspiration


Jag har nog blivit lite av en "Hemnetoholic" - tittar ofta på Hemnet, trots att jag inte letar längre. 
Mest tittar jag ju efter inspiration.
Snyggaste och mest personliga inredningen hittar jag såklart i Stockholm och även i Göteborg.

Här - en lägenhet från Katarina Bangata som ligger på Söder i Stockholm! Så fin!


Ett härligt kök - tufft utan att vara stelt och i en öppen planlösning med vardagsrummet, som man ofta ser numera.


Snyggt att blanda lite olika skåp och hyllor i trä! 
Lådbeslagen är ursnygga!

HÄR finns den om du vill se flera bilder!

En fin tisdag önskar jag er!

9 kommentarer:

Mejrams! sa...

Det ser riktigt fint ut. Köksskåpen har litet inspiration från 50-talet tycker jag, verkar som beslagen är från Byggfabriken. Tack för tipset, ska kolla in din länk. Kram Merja

Hajan sa...

Så olika man ´bliver, jag tror nog om jag vore yngre att jag skulle gilla dessa förslag. Nu i min ålder 84 år så tycker jag inte att det ser färdigt ut , jag jämför med insidan på en restaurang. Vilken jäkla käring tänker du nog nu. Jag tycker så mycket om din lya och hur Du ordnat det för Dig. Det är mycket snyggare hos dig tycker jag.
kram från " Gnälltitan "

Monica sa...

Ja, visst är det roligt att titta på bilder från olika hem! På söndagarna får vi med den vanliga tidningen (Sydsvenskan) en bilaga, som heter "Hemma" och den kan jag fastna i...
Och så älskar jag alla sådana TV-program, som handlar om hus och hem!
Men jag ska inte flytta!
Ha det gott i höstvärmen, kram, Monica

I mitt huvud sa...

Visst blir man sugen på att göra om hemma när man tittar på inredningsbilder??

Solstrimmor sa...

Åh, så fint kök! Vidarebefordrade bilderna och länken till dotter A som snart ska byta kök. Tack för inspirationen:)

Kramar från Eva-Mari

Meta sa...

Det var snyggt med kaklet och de bruna träslagen.
Kul att se nya hem och inte bara de i tidningarna.
ha en fin kväll
Kram Meta

Annica sa...

Jättefint!
Man blir så sugen att göra om hemma... jag blev också förtjust i beslagen! :)

Ha det gott!
Annica

Ann Kåge sa...

Vilka snygga inspirerande kök med både lantlig stil och industristil. Alvhem mäkleri i Göteborg brukar jag kolla in ibland och Uppvik och döttrar på Österlen.
Ha det så gott!
Kram Ann

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var verkligen inspirerande bilder! Jag var in på hemnet för ett par veckor sedan och hittade en superfin villa vid Mälaren och då önskade jag att jag hade 9,5 mille (http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ3140_1362762884&source=hemnet&images=1)
Kram,
Regina