torsdag 10 april 2014

I väntan på våren


 Efter ett par dygns envist regnande fick vi en solig morgon idag!



I väntan på vårens värme och alla dofter som uppträder då, njuter jag av härliga tvålar och annat. Här är dofter från Le Père Pelletier, med doft av rispuder - ljuvligt! Jag vet inte om de finns kvar, jag har haft dem ganska länge nu...
 På vårmarknaden i helgen, hittade jag ett härligt doftljus...
På en nödvändig shoppingrunda igår sprang jag på en, för mej, helt ny doft. Den doftar ljuvligt och speciellt!

Jag ser just att FABRIKEN är igång igen! Med torsdagstemat: "fri tolkning" får detta inlägg ingå i temat. Titta gärna in där för att inspireras av andra tolkningar av temat!

Några få plusgrader idag, men solen skiner!

Ha en fin torsdag!

12 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilka godingar du bjuder på idag! Nog är det viktigt med "rätt" doft. Kan tro att det doftar ljuvligt hos dig nu:)

Kramar från Eva-Mari, som också har en ny doft att njuta av!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu skulle man haft doft-dator, det är alltid roligt med nya dofter.
Nu hoppas vi på sol till helgen och framförallt till påsk.
Kramar/AM

Hajan sa...

fÖRLÅT ATT JAG MISSAT EN DAG HÄR,
MEN DET HAR STRULAT FÖR MIG, MÅSTE BARA säga så vackert och snyggt det blev bredvid
din fina klocka. Ditt fönster har jag älskat ända sen Du gjordetta.
Allt får ju en annan stil också
tack vare detta- Det går inte att blogga för mig, har fått ett hänglås, som jag inte bliver av med. Fick ju ringa min dotter men De tröttnar väl snart. Jag har väl nått någon tangent som jag inte skall röra, med mina långa
tentaklar.
snyggt hos dig i varje fall, kram hajan

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, huuuuh, igår kväll närmade det sig nollstrecket, men det är väl inte annat att vänta. Men jag vill ut och greja i solen nån dag också!
Goda tvålar och dofter är väl bland det bästa som finns!
Agneta kram

Mejrams! sa...

Så härligt med sol, eller hur! Nu vill man verkligen att solen ska titta fram och värma våra frusna vintersjälar. Här har det regnat de senaste dagarna men en liten liten strimma sol hade vi en stund. Kram Merja

anettan sa...

Här lyser solen med sin frånvaro. Jag tror starkt att den kommer snart väldigt snart. Kram Anette

Monica sa...

Här har vi 10-12 grader på dagarna och bara lite svalare på nätterna. Men molnigt - ja, man kan väl inte få allt...
Lite sol skulle inte skada!
Ha det gott, kram, Monica

Meta sa...

Det är alltid roligt med nya dofter både till kropp och själ.Det är svårt att hitta ljus som doftar gott tycker jag.
Har du lust kan du få rösta på mig till veckans bloggare man kan rösta varje dag. adressen finns på mitt inlägg i bloggen.
Ha en fin fredag
kram Meta

Viveka på Schaggarp sa...

Visst är det så, det ena leder till det andra och så längtar man egentligen bara till slutet.
Kram på dig Lisa!!

Eleonora sa...

Och nu är det redan fredag när jag skriver detta. Först blir det handla i affären, sedan den städning som jag orkar med och har lust till. Vanlig fredag alltså.

Michael Kors doften är jag också nyfiken på, så den måste jag gå in och testa nästa gång jag kommer till en sådan affär.

Jag har haft Issey Myiaki (har glömt hur det stavas) i flera år, men bytte till gamla hederliga Shalimar förra året. Men tror nog jag ska gå tillbaka till Issey igen.

Ha det gott denna fredag, som dessvärre är grå, grå och trist ute. Kram kram

Fröken Grön sa...

Oj så mycket luktegott!
Själv är jag rätt tråkig när det gäller parfym. Har använt Body Shops "Vanilla" i säkert 10 år, och dessförinnan körde jag med "Sun" från Jil Sanders i ytterligare 10 år. För två år sedan hittade jag en doft från Benefit när vi var på resa i Los Angeles. Den har ett kul namn ("So hooked on Carmella") och doftar så där lagom vardagsgott. Kanske blir det den i 8 år till, hihi!

Önskar dig en fin helg, Lisa!
Må så gott!

/Anna-Karin

HWIT BLOGG sa...

Åh den där doften nosade jag på i veckan, doftade helt ljuvligt!
Favoriten annars just nu är Issey Miyake/Pleats Please...
Ha en skön helg!
Kramis,
Titti